۱۳۹۳ فروردین ۹, شنبه

سرزمینی که ناپلئون و هیتلر را زمین گیر کرد!

خیلی از گردشگران ترجیح می‌دهند سال نوی میلادی را در مسکو تحویل کنند. هرچند روسیه یک کشور سردسیر و برفی است که در زمستان گردشگرانش کم می‌شود اما از آنجا که در فصل پرسفر نیست می‌توان با قیمتی ارزان تر به آن سفر کرد.

روسیه با تمام پهناوری و جاذبه های گردشگری اش، سرمای سختی در زمستان دارد تا جایی که با کمک از همین سرما روس ها توانستند بر نیروهای مهاجم فرانسه و آلمان نازی پیروز شوند.



57226 206


جشن های سال ۲۰۱۲ در خیابان های برفی روسیه با شور و شوق ویژه ای برگزار شد. خیلی از گردشگران ترجیح می‌دهند سال نوی میلادی را در مسکو تحویل کنند. هرچند روسیه یک کشور سردسیر و برفی است که در زمستان گردشگرانش کم می‌شود اما از  آنجا که در فصل پرسفر نیست می‌توان با قیمتی ارزان تر به آن سفر کرد.



57185 501


البته اگر بتوانید سرمای آن را تحمل کنید. فستیوال موسیقی بهاره در ماه اردیبهشت اجراهای مختلف از اپراها و موسیقی های محلی را دربر می‌گیرد. جشنواره فیلم مسکو در پاییز و در سال های فرد برگزار می‌شود.



57186 296
57189 512


مامیف کورگن (MamayevKurgan) یادگار جنگ استالینگراد است و یادبودهای سربازانی را که کشته شدن دربر دارد. کاخ موزه هرمیتیج (Hermitage) در سنت پیترزبورگ با داران بودن بیش از سه میلیون اثر تاریخی هنری به جامانده از یک قرنو نیم سلطنت تزارها یکی از بزرگ‌ترین مجموعه های هنری – تاریخی اروپا است.



57187 233


پارک لایند (Lapland) که توسط یونسکو حفاظت می‌شود با دارا بودن ۲۷۸۴ کیلومترمربع وسعت و ۳۳ گونه مختلف پستانداران و پرندگان از دیگر جاذبه های دیدنی روسیه است.


روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای خزرف دریای سیاه و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد و پس از فروپاشی شوروی، این روسیه است که با ۱۷/۴۰۰/۰۷۵ کیلومترمربع وسعت، پهناورترین کشور جهان به شمار می‌رود. در حقیقت وسعت روسیه دوبرابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکاست. دیدنی های طبیعی و تاریخی روسیه باعث شده این کشور مقصد جهانگردان بسیاری باشد.



57188 764


عمیق ترین دریاچه جهان



57192 579
57193 900



دریاچه بایکال، عمیق ترین دریاچه جهان است که در شرق سیبری واقع شده است. با زلال ترین آب دریاچه ای روی زمین، این دریاچه ۱۵۰۰ متر عمق دارد. همچنین دریاچه بایکال بزرگ ترین منبع آب شیرین جهان به شمار می‌آید که تقریبا ۲۰ درصد تمام آب شیرین روی کره زمین در این دریاچه قرار دارد. این دریاچه ۳۱۵۰۰ کیلومترمربع پهناوری دارد.



57194 672
57195 926



کامچاتکای جهانی



57197 154


صدها آب فشان که بخار و آب از آن خارج می‌شود در این مطنقه که نام آن کامچاتکا است قرار گرفته اند. این محل در آثار میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و تنها دشت آب فشانی در اوراسیا (در کنار دشت آب فشانی موتنوفسکی) و دومین آب فشانستان بزرگ در جهان است. حوزه  آبخیز این دره شش کیلومتر درازا دارد و در حدود ۹۰ آب فشان و شمار زیادی چشمه آب گرم در این دره موجود است. دسترسی به این دره دشوار است و با کرایه یک بالگرد می‌توان به آن رسید.



57198 123


برای کشته شدگان جنگ جهانی



57201 150


مجسمه مادر روسیه که شمشیری را در دست دارد یکی از زیباترین آثار هنری روسیه است. عظیم و یادبود گرانبها به یاد کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این مجسمه با ۸۵ متر ارتفاع در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بلندترین مجسمه تاریخی ثبت شده است، این زن نماد کشور روسیه است.


۱۰ کلیسا با هم



57202 241


کلیسای جامع «سنت باسیل» واقع در میدان سرخ، بی شک بنایی بی همتاست و بلندترین بنای مسکو تا قرن شانزدهم به شمار می‌رفت اما سازه اصلی «کلیسای تثلیث» و بعدها «کلیسای جامع تثلیث» است که هشت کلیسای دیگر دور آن هستند و کلیسای دهم نیز در سال ۱۵۸۸ ساخته شد. این بناها در سال ۱۹۲۹ به طور کامل به موزه تبدیل شد و از سال ۱۹۹۰ این بنا به همراه کرملین و میدان سرخ به عنوان یکی از میراث های جهانی یونسکو شناخته شد.



57203 374


کلیسای جامع سنت باسیل در جنوب میدان سرخ واقع است که بیشتر به عنوان یک بنای تاریخی مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد و مراسم مذهبی در آن اجرا نمی‌شود.


در مقابل کلیسای جامع سنت باسیل مجسمه یادبود مینین و پوژارسکی قرار دارد که اولین مجسمه یادبود مسکو به شمار می‌رود و در سال ۱۸۱۸ ساخته شده است.



57204 310


کاخ کرملین مسکو



57205 879


کاخ کرملین یک قلعه تاریخی است که به صورت مجتمع در قلب شهر مسکو ساخته شده و از جنوب بر رودخانه مسکو، از شرق بر میدان سرخ و از غرب به باغ الکساندر مشرف است. این کاخ مرکز تصمیم گیری سیاسی روسیه در مسکو وقاع شده است و آن را باید نمادی از معماری روسیه دانست. کاخ کرملین شامل تعدادی کاخ و کلیسا است. در حیاط اصلی کاخ بزرگ ترین ناقوس جهان به چشم می‌خورد. بزرگ ترین کلیسای مسکو، کلیسای جامع اوسپنسکی است که در سال های ۱۴۷۵ تا ۱۴۸۵ ساخته شده است.



57206 648
57208 855



ساخت کرملین در تاریخ ۱۹ ژوئیه سال ۱۴۸۵ پایان یافت. کاخ کرملین جدید روی عمارت قدیم که از سنگ سفید بوده ساخته شده است. بخش هایی از دیوارهای قدیمی‌ را با دیوارهای آجری بلند و ضخیم، حفظ کرده اند. این کاخ محل استقرار رئیس جمهور روسیه نیز هست. مقبره لنین نیز در سال ۱۹۲۴ در کنار دیوار کرملین بنا نشد. این بنا یکی از شاهکارهای معماری شوروی سابق به حساب می‌آید.



57209 619


مهم ترین میدان مسکو



57210 915


میدان سرخ که مهم ترین میدان مسکو و روسیه است، در بیورن باروهای شرقی کرملین واقع شده و حدود ۷۲ هزار مترمربع وسعت دارد. این میدان در اوایل قرن پانزدهم به عنوان بازار ساخته شد. بعد از آنکه میدان سرخ از حالت بازار خارج شد بناهای یادبودی در آن نصب شد. یکی از بخش های جدیدی که در سال های اخیر (سال ۱۹۹۵) به میدان سرخ اضافه شده است. دروازه ورودی آن است که البته در ابتدای ساخت این میدان به عنوان بازار وجود داشته اما بعدها چون میدان سرخ برای رژه و نمایش جنگ افزار و ماشین های سنگین مورد استفاده قرار می‌گرفته، مجبور به تخریب آن شده اند.



57213 787


در زمان جشن های هشتصد و پنجاهمین سالگرد تاسیس شهر مسکو تصمیم گرفته شد نمای میدان سرخ تا حد امکان به حالت اولیه آن برگردانده شود و به همین دلیل این دروازه بسیار زیبا که کلیسای کوچکی هم در داخل دیوار آن بنا شده است به میدان سرخ اضافه شد. روی سنگ فرش جلوی این کلیسای کوچک صفحه ای فلزی قرار دارد که نام آن کیلومتر صفر است. یعنی تمام مسیرها از مسکو به نواحی دیگر از این نقطه حساب می‌شود.



57211 186


کوه های البروس



57214 534


بلندترین نقطه روسیه این کوه ها هستند، حتی برخی معتقدند بلندترین نقطه اروپا نیز کوه های البروس است. بسیاری از گردشگران برای اسکی و اسنوبرد هرساله به این کوه ها می‌آیند. ارتفاع کوه البروس ۵۶۰۰ متر برآورد شده است.


آنچه باید دانست



57223 319


برای سفر به روسیه باید ویزای ویژه روسیه که از سفارت آن کشور قابل دریافت است، داشته باشید و همین طور برای رانندگی در روسیه به گواهینامه بین المللی (IDP) نیاز است. مراکز خرید شهر مسکو عبارتند از خیابان تورسکایا، خیابان آربات جدید و قدیم، فروشگاه مانژ، هنید کرافت، سینیور مال و مراکز خرید شهر سن پترزبورگ عبارتند از خیابان نفسکی. همچنین واحد پول روسیه روبل است. حتما در سفر به روسیه وقت زیادی را به بازدید از شهر سن پترزبورگ اختصاص دهید چراکه این شهر چندین کاخ و موزه و کتابخانه معروف را دربر می‌گیرد.



57218 611


در اطراف کاخ های این شهر رودخانه ای جریان دارد که شهر را به چیزی شبیه شهر ونیز در ایتالیا تبدیل کرده. مراکز دیدنی شهر سن پترزبورگ عبارتند از: موزه آرمیتاژ که فرش ۲۵۰۰ سله ایران به نام پازیریک در آن نگهداری می‌شود، قصر تابستانی پیترهوف، تئاتر و سایر برنامه های هنری.



57222 947




کی برویم؟


بهترین زمان سفر به روسیه مرداد و اوایل شهریور است که گرم ترین فصول روسیه به شمار می‌روند اما زمستان های روسیه طاقت فرسا و به شدت سرد است به طوری که در مسکو هوا به ۵۰- یا ۶۰- درجه سانتی گراد می‌رسد ولی بازهم در این فصل علاقه مندان به گردشگری برای لذت از برف و سرما دل را به دریا می‌زنند و در رستوران های مسکو و اطراف به تماشای بارش برف و لذت از میهمانی های روس ها می‌پردازند.



57225 261


بهار انتخاب مناسبی برای سفر به روسیه نیست چراکه در این فصل برف ها شروع به آب شدن می‌کنند و مشکلات فراوانی برای رفت و آمد در خیابان ها ایجاد می‌کنند.


هوای روسیه خشک است. به همین دلیل حتی در مناطق شمالی نزدیک به سیبری در تابستان دمای هوا به ۲۰ درجه سانتی گراد نیز می‌رسد. در مسکو و سن پترزبورگ دما در تابستان بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد در تغییر است


57224 855


سرزمینی که ناپلئون و هیتلر را زمین گیر کرد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر