۱۳۹۳ فروردین ۹, شنبه

10 مکان جذابی در سریلانکا که باید ببینید! (+عکس)


قلعه صخره ای تماشایی Sigiriya یکی از اصلی ترین جاذبه های سریلانکا محسوب می‌شود که توسط پادشاه کاساپا اول (۴۷۷- ۹۵ ) ساخته شد. او یک صخره طبیعی را….


 




 ۱٫ صخره Sigiriya


1

1a


قلعه صخره ای تماشایی Sigiriya یکی از اصلی ترین جاذبه های سریلانکا محسوب می‌شود که توسط پادشاه کاساپا اول (۴۷۷- ۹۵ ) ساخته شد. او یک صخره طبیعی را به مکانی روحانی با باغ ها،‌ خندق ها،‌ دیوارها و نقاشی های فرسکو تبدیل کرد.


۲٫ معبد غاری دامبولا


2

معبد طلایی دامبولا




تاریخچه معبد غاری دامبولا به قرن سوم پیش از میلاد بازمی‌گردد که در آن زمان اینجا مقر اصلی بوداییان در سریلانکا بوده است. د راین مکان شواهد باستانی مبنی بر داشتن شغل انسانها در دوره پیش از تاریخ به دست آمده است. این معبد پیچیده در ۵ غار آن نقاشی های دیواری وجود دارد و ۱۵۷ مجسمه نیز در سایزهای مختلف در آن می‌توانید ببینید.


2a



 ۳٫ شهر باستانی Anuradhapura


3



قدیمی‌ترین پایتخت سریلانکا Anuradhapura نام دارد که قرن چهارم پیش از میلاد بنا شد و ادامه ساخت آن در قرن یازده انجام شد. یک مورد جالب در مورد این شهر درخت ترسناک Bo که از یک شاخه از درختی که بودا زیر آن می‌نشست رشد کرد و بزرگ شد.


3a




۴٫ پرورشگاه فیل Anaradhapura


4


این محل بزرگ به وسعت ۲۴ اکر سال ۱۹۷۵ توسط سازمان حیات وحش سریلانکا تاسیس شد و بزرگ ترین جمعیت گله فیل ها در جهان در این منطقه قرار دارد که تقریبا به ۳۰۰۰ فیل می‌رسد.


۵٫ Nuwara Eliya


5

آبشارهای St. Clair

5a


 Nuwara Eliya یکی از شهرهای سریلانکا است که آب و هوای متفاوتی با دیگر نقاطش دارد و به خاطر نوع معماری اش لقب «انگلیس کوچک» را به خود اختصاص داده است.

در این شهر دیدنی های بسیاری از جمله Haggala Botanical و دشت های زیبای Hortons  با کوه هایی به ارتفاع ۸۰۰ متر وجود دارد.


۶٫ Polonnaruwa


6

 مجسمه ۶۰ فوتی خوابیده بودا

6a




نشیمنگاه Gal Vihara بودا،  Polonnaruwa


Polonnaruwa دومین پایتخت سریلانکا بعد از ویرانی Anuradhapura در سال ۹۹۳ می‌باشد. امروزه Anuradhapura نمونه کامل معماری سریلانکایی است که تاریخچه آن به قرن ۱۲ بعد از میلاد بازمی‌گردد. در این شهر مقبره های بودایی زیادی توسط پادشاه Parakramabahu اول ساخته شده است.


۷٫ شهر روحانی کندی



7

7a


این محل روحانی بودایی که عموما با نام شهر Senkadagalapura شناخته می‌شود آخرین پایتخت پادشاهان Sinhala بود کسانی که از فرهنگ Dinahala پشتیبانی کرده و برای ۲۵۰۰ سال باعث رشد و پیشرفتش شدند. تا سال ۱۸۱۵ شهر توسط بریتانیا اشغال شد.

۸٫ پارک ملی یالا



8


پارک ملی یالا یا پارک ملی Ruhunu پربیننده ترین و دومین پارک بزرگ ملی در سریلانکا می‌باشد. یکی از بهترین مکان ها برای تماشای فیلم های وحشی، بوفالوها، پلنگ ها، میمون ها، سیرک ها، کروکودیل ها و خرس ها و گراز های وحشی است.


۹٫ Galle


9

9a


استحکامات چسبیده به هم که در میانه قرن ۱۷ توسط هلندی ها ساخته شد و توسط انگلیسی ها تکمیل گردید.


۱۰٫ باغ گیاه شناسی Peradeniya


10



10a


گیاه شناسی سابقه ای طولانی دارد، باغ های Peradeniya در سریلانکا تحت تاثیر تغییرات صنعتی و مستعمراتی تغییراتی کرده است و باوجود رشدی که داشته است یکی از دارایی های ملی سریلانکا محسوب می‌شود. در اینجا بیش از ۳۰۰ نوع متنوع ارکیده، درختان نخل، گیاهان دارویی ادویه جات خودنمایی می‌کند.


10 مکان جذابی در سریلانکا که باید ببینید! (+عکس)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر