۱۳۹۳ فروردین ۹, شنبه

15 حقیقت جالب در مورد مصر باستان!! (+عکس)

از زمان بچگی همیشه مطالب مربوط به مصر باستان برایم جالب بوده اند. مدت زمان زیادی بر روی این فرهنگ و تمدن تحقیق کرده و امیدوارم مطالب زیر معرفی خوبی از این تمدن باستانی باشد…

 



1e


حقیقت ۱ تا ۵
۱- فرعون هیچ وقت اجازه نمی داد موهایش دیده شود او همیشه تاج یا پوششی به نام nemes روی سرش می گذاشت (در عکس بالا پوشش سر مشهور توت انخ آمون را می بینید)
۲٫ پپی دوم مصر برای اینکه از نشستن مگس ها روی خود جلوگیری کند، همیشه چندین خدمتکار برهنه که با عسل آغشته شده بودند را نزدیک خود نگه می داشت.
۳٫ زنان و مردان مصری آرایش می کردند- رنگ آرایش چشم معمولا سبز  (ساخته شده از مس) یا مشکی (ساخته شده از سرب) بود. مصری ها معتقد بودند آرایش قدرت شفابخشی دارد. دراصل آرایش در ابتدا به عنوان محافظی در برابر آفتاب استفاده می شد تا وسیله ای برای زیبایی.
۴٫ درحالیکه استفاده از آنتی بیوتیک ها از قرن بیستم شروع شد، در طب مردم قدیم استفاده از غذاهای فاسد یا خاک در درمان عفونت ها رواج داشت. مثلا در مصر باستان عفونت ها با استفاده از نان کپک زده درمان می شد.
۵٫ بچه های مصری تا سن نوجوانی هیچ لباسی به تن نمی کردند. در آب و هوای گرم آنجا پوشیدن لباس لازم نبود. مردان بزرگسال دامن می پوشیدند درحالیکه زنان لباس کامل تری می پوشیدند.



6 10e



حقیقت ۶ تا ۱۰
۶٫ مصری های ثروتمند کلاه گیس می گذاشتند درحالیکه مردم طبقات دیگر یا یک تکه از موی خودشان را بلند می کردند یا دم خوک به سرشات وصل می کردند. پسرهای مصری تا سن ۱۲ سالگیسرشان را کامل می تراشیدند و فقط یه طره موی بلند را برای محافظت در برابر کک و شپش نگه می داشتند!
۷٫  مشخص نشده که چه کسی بینی مجسمه ابوالهول (عکس بالا) را خراب کرد. طراحی هایی از مجسمه ابوالهول بدون بینی از سال ۱۷۳۷ وجود دارد، بیش از ۶۰ سال قبل از اینکه ناپلئون به مصر رسید و صدها سال قبل از دو جنگ جهانی ارتش های بریتانیا و آلمان. تنها کسی که احتمال دارد این کار را کرده باشد یک کشیش مسلمان شده به نام سلیم آل دهر است که سال ۱۳۷۸ به خاطر دشمنی با علم و هنر بدون محاکمه مجازات شد.
۸٫ مصری ها اعتقاد داشتند زمین مثل کلوچه پهن و گرد است و رود نیل در وسط آن جریان دارد.
۹٫ سربازان مصری به عنوان یک نیروی پلیس داخلی استفاده می شدند. علاوه بر این برای فرعون نیز مالیت جمع می کردند.
۱۰٫ در هر معبد مصری قرار بر این بود که فرعون وظایف روحانیان عالی رتبه را تقبل کند، اما معمولا روحانی ارشد در این مکان مستقر می شد.




 


11e


حقیقت ۱۱ تا ۱۵

۱۱٫ اولین هرم (اولین پله های جیزه  حدود ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد- عکس بالا) دراصل با یک دیوار به بلندی ۳۴ فوت که ۱۵ در داشت احاطه شده بود. تنها یکی از درها باقی مانده است.
۱۲٫ زن ها در مصر باستان از برابری قانونی و اقتصادی با مردان برخوردار بودند. با اینحال هیچ وقت برابری اجتماعی بین زن و مرد وجود نداشت.
۱۳٫ برعکس باور مردم، اسکلت های باستانی نشان می داد سازندگان اهرام دراصل مصریانی بودند که به احتمال زیاد به استخدام دائمی فرعون درآمده بودند. نقاشی های فرسکو نشان می دهد که حداقل تعدادی از این کارگران به کار خود افتخار می کردند و گروه خود را  «دوستان خوفو» می نامیدند و یا از اسامی دیگری استفاده می کردند که وفاداری شان را به فرعون نشان می داد.
۱۴٫ وقتیکه جسدی مومیایی می شد، مغزش از میان یکی از سوراخ های بینی بیرون کشیده می شد و امعا و احشای بدنش برداشته می شد و درون کوزه هایی به نام canopic قرار داده می شد. هر قسمت بدن در یک کوزه مشخص قرار داده می شد. تنها عضو داخلی بدن که بیرون آورده نمی شد قلب بود زیرا مصری ها قلب را نشیمنگاه روح می دانستند.
۱۵٫ رامسس بزرگ ۸ زن رسمی و نزدیک ۱۰۰ معشوقه داشت. او وقتیکه در سال ۱۲۱۲ قبل از میلاد درگذشت بیش از ۹۰ سال داشت.


15 حقیقت جالب در مورد مصر باستان!! (+عکس)

10 آرامگاه مشهور در سراسر جهان +عکس

اجازه دهید در تاریخ به عقب باز گردیم و نگاهی به آرامگاه های تاریخی داشته باشیم. آرامگاه، مخزنی برای بقایای فرد مرده است. به طور کلی، آرامگاه، فضای ساختار مانند محصور یا مکان دفنی است که در اندازه های مختلف و شکل های مختلف ساخته می شود. اجازه دهید با چند عدد از این آرامگاه های مشهور در سراسر جهان آشنا شویم.


۱٫ مقبره موسولئوم در هالیکارناسوس- ترکیه

شهر هالیکارناسوس، پایتخت پادشاهی کوچکی در امتداد ساحل مدیترانه آسیای صغیر بود. در یک سال، حاکم این سرزمین، ماسولوس، تصمیم به ساخت پایتختی جدید می گیرد؛ شهری که هم از حمله دشمنان در امان باشد و هم مکانی باشکوه و دیدنی باشد. او شهر هالیکارناسوس را انتخاب می کند. در این پایتخت جدید، اگر کشتی های ماسولوس جلوی یک کانال کوچک را مسدود کرده و می بستند، می توانستند مانع ورود تمام کشتی های دشمن به پایتخت شوند. او شروع به ساختن هالیکارناسوس به شهری کرد که مناسب شاهزاده جنگجو باشد. کارگران او، عمق بندر شهر را افزایش دادند و شن و ماسه آورده شده را برای حفاظت از موج شکن در جلوی کانال قرار دادند. در شهر، خیابان ها و میادین را طراحی کرده و ساختند. خانه هایی را نیز برای شهروندان عادی ایجاد کردند. در یک سمت بندرگاه، آنها کاخ عظیم و مجللی برای ماسولوس ساختند که چشم انداز فوق العاده ای به سمت دریا و تپه های اطرافش داشت- مکان هایی که دشمنان می توانستند از آنجا به پادشاهی او حمله کنند.



mausoleum

Miniaturk Mausoleum at Halicarnassus


۲٫ مقبره هادریان- رم، ایتالیا

شکی نیست که این آرامگاه با مجسمه های مختلفی تزئین شده است. پروکوبیوس، به طور واضح اظهار داشته است که در جریان محاصره قلعه توسط گوت ها در سال ۵۳۷ پس از میلاد، بسیاری از آنها از برج ها به روی خود مهاجمان پرتاب شدند. در هنگام مقاومت در این مسیر، نقشه برداران مجسمه های زیادی را در اطراف این آرامگاه یافتند؛ رب النوع باربیرینی (الهه مزارع) که امروز در مونیخ است، مجسمه نفیس خدای رودخانه که توسط کاسیانوو دال پازو و غیره؛ گویا چنین موضوعاتی در حال تبدیل شدن به خانه مرگ است. آرامگاه هادریان، بخشی از یکی از بزرگ ترین و نجیب ترین گورستان های روم باستان را تشکیل می داد که از مسیر ترومفالیس به آن می رسید.


Hadrians Tomb.jpg2

۳٫ آرامگاه لنین، میدان سرخ- مسکو، روسیه

آرامگاه لنین، همچنین به عنوان مقبره لنین شناخته می شود، که در میدان سرخ شهر مسکو واقع شده است. این مکان، آرامگاه ابدی ولادیمیر لنین می باشد. بدن مومیایی شده او را مدّت کوتاهی پس از مرگش در سال ۱۹۲۴، در معرض دید عموم قرار دادند. ساختار گرانیتی کوچک امّا به یاد ماندنی این ساختمان که توسط آلکسی شوخوسوف طراحی شده است، برخی از عناصر را از آرامگاه های باستانی بر داشته است، از جمله: هرم پایه و مقبره کوروش کبیر. این آرامگاه، هر روز از ساعت ده صبح تا ساعت یک بعد از ظهر برای بازدید عموم باز است؛ البتّه به غیر از دوشنبه ها و جمعه ها. هنوز هم برای دیدن بدن لنین، صف های طولانی در این میدان تشکیل می شود. دیدن از این محل رایگان است. بازدیدکنندگان هنگامی که به مقبره می رسند، باید ادای احترام کنند؛ عکاسی و فیلم برداری ممنوع است؛ همان طور که صحبت کردن، سیگار کشیدن، گرفتن چیزی در دست، سیگار کشیدن، داشتن کیسه ای در دست، یا کلاه بر سر گذاشتن (اگر مرد باشید)، ممنوع است.

این آرامگاه هنوز هم تحت تدابیر امنیتی قرار دارد، هرچند گارد حفاظتی به صورت نامشخص از این مکان محافظت می نماید. مباحثات زیادی در رابطه با آینده جسد لنین در جریان است و بیشتر موافق دفن جسد او هستند.



Lenins Tomb Red Square


۴٫ تاج محل- آگرا، هند

تاج محل، یکی از عجایب هشت گانه جهان می باشد. و برخی از مورخان غربی اظهار داشته اند که زیبایی معماری آن هرگز غروب نخواهد کرد. تاج، زیباترین بنای ساخته شده توسط مغولان- حاکمان مسلمان هند- است. تاج محل، به طور کامل از مرمر سفید ساخته شده است. زیبایی معماری خیره کننده آن، فراتر از توصیفات معمول است، بخصوص هنگام طلوع و غروب آفتاب. تاج محل در زیر نور ماه کامل، همچون نگینی می درخشد. در یک صبح مه آلود، هنگامی که بازدیدکنندگان از فراز رودخانه جامونا، نظاره گر تاج محل هستند، آن را در حالت معلق بین آسمان و زمین می بینند.

پیچیدگی این مکان، در یک چهارباغ یا باغ مغولی بزرگ ۳۰۰ مترمربعی تعیین شده است. در این باغ مسیرهای مشخصی وجود دارد که هر یک از چهار بخش باغ را به ۱۶ باغچه یا تپه گل تقسیم می کند. مخزن بزرگ آب که از سنگ مرمر ساخته شده است، در مرکز باغ قرار دارد. در نیمه راه میان آرامگاه و دروازه با استخر منعکس کننده ای که در محور شمال- جنوب قرار دارد. بدین طریق، تصویر آرامگاه در آب افتاده و دیده می شود. این مخزن بزرگ آب ساخته شده از سنگ مرمر، با نام هاود الکوثر شناخته می شود، که اشاره به مخزن آب بهشتی دارد که توسط حضرت محمد (ص)، وعده داده شده است.


taj mahal

۵٫ آرامگاه گرانت- نیویورک، ایالات متحده آمریکا

آرامگاه گرانت، که رسما با عنوان یادبود ملّی گرانت شناخته می شود، به عنوان ادای احترام به اولیسس گرانت، نویسنده اصلی پیروزی ملّی در طول جنگ های داخلی ایالات متحده آمریکا و هجدهمین رئیس جمهور آمریکا، ساخته شده است. این آرامگاه، در پارک ریورساید در منهتن و در نزدیکی تقاطع ریورساید و خیابان دبیلو- ۱۲۲ واقع شده است. این بنای ساخته شده از گرانیت و مرمر، آرامگاه ابدی رئیس جمهور گرانت و همسرش، جولیا دینت گرانت می باشد. همچنین، دومین بنای یادبود بزرگ در منطقه همشایر غربی می باشد. در اواخر قرن بیستم و با وجود حمایت های قانونی صورت گرفته از سوی خدمات پارک ملّی، این آرامگاه مورد بی توجهی و بی مهری مسئولان قرار گرفت و تا نابودی کامل پیش رفت. این در حالی بود که متروی شهر نیویورک از زیر آن عبور می کرد و بر ستون های آرامگاه، نقاشی های گرافیتی و یادگاری نوشته می شد.


Grants Tomb2

۶٫ پانتئون- رم، ایتالیا

این ساختمان به صورت مدوّر و با سرسرایی از سه ردیف ستون های گرانیتی عظیم کورینتیان (هشت ستون در ردیف اوّل و دو ردیف چهار تایی) ساخته شده است. زیر پایه ای که به سمت ساختمانی مدوّر و گنبددار باز می شود؛ زیر گنبدی طاق دار و بتنی که دهانه مرکزی آن به سمت آسمان باز می شود. با آنکه نزدیک به دو هزار سال است که از ساخت این مکان می گذرد، پانتئون هنوز هم بزرگ ترین گنبد بدون ستون جهان را دارد. با این حال، در نگاه آگوستوس و همکار جدید، این امر، غیر ضروری تلقی می شد. ساختن پانتئون، بخشی از برنامه ساخت و ساز بود که توسط آگوستوس سزار و حامیانش، مدّ نظر قرار گرفته بود. آنها بیش از بیست ساختمان را در پردیس مارتیوس ساختند، از جمله حمام های آگریپا و ساپتا جولیا.



Pantheon


۷٫ کلیسای وست مینستر- لندن، انگلستان

کلیسای دانشگاهی سنت پیتر در وست مینستر، که معمولا با عنوان کلیسای وست مینستر از آن یاد می شود و به این نام در بین مردم مشهور است. کلیسایی بزرگ و به سبک گوتیک که در منطقه وست منیستر شهر لندن، کشور انگلستان واقع شده است؛ درست در غرب کاخ وست مینستر. این مکان، محل سنتّی تاج گذاری و محل دفن پادشاهان کشور انگلیس و کشورهای مشترک المنافع می باشد. البتّه، هنوز هم انجام می شود. این کلیسای جامع، بین سال های ۱۵۴۶ تا ۱۵۵۶ ساخته شد؛ این ساختمان سلطنتی ویژه و عجیب و غریبی است. اداره این کلیسا بر عهده رئیس بخش وست مینستر است؛ درست همان طور که در منشور ملکه الیزابت در سال ۱۵۶۰ آمده است.



7 Westminster Abbey


۸٫ کلیسای باسیلیکای سنت پیتر- شهر واتیکان

کلیسای پاپ سنت پیتر، کلیسایی است که در اواخر دوران رنسانس، در شهر واتیکان کشور ایتالیا ساخته شده است. کلیسای سنت پیتر، بزرگ ترین ورودی را در بین تمام کلیساهای مسیحی موجود در جهان داراست. حدود ۶۰ هزار نفر می توانند به طور همزمان در این کلیسا به عبادت بپردازند. در سنّت کاتولیک، این کلیسا محل دفن سنت پیتر می باشد. او یکی از دوازده حواری عیسی مسیح (ع) بود. مطابق با روایات، او اوّلین اسقف روم و بنابراین، اوّلین نفر در جانشینی پاپ محسوب می شد. روایات و برخی از شواهد تاریخی نشان می دهد که قبر سنت پیتر، درست در زیر محراب کلیسا قرار دارد. به همین دلیل از دوران اولیه مسیحیت، بسیاری از پاپ ها ، پس از مرگ، در این مکان دفن می شوند.


St Peters Basilica2

S Peters Basilica3


۹٫ آرامگاه کورش کبیر- ایران

کورش کبیر، که با عنوان کورش دوم نیز شناخته می شود، اوّلین پادشاه (شاهنشاه) زردشتی پارسی می باشد. او بنیانگذار امپراطوری ایران، تحت عنوان سلسله هخامنشی بود، که امپراطوری بدون سابقه ای در جهان هستی تلقی می شود- امپراطوری جهانی با اهمیت فوق العاده تاریخی. تحت فروانروایی او بود که تمامی مناطق متمدن پیشین شرق نزدیک به آغوش پارس بازگشت، امپراطوری بسیار گسترش یافت و سرانجام بر بیشتر آسیای جنوب غربی و بیشتر آسیای مرکزی؛ استیلا یافت؛ از مصر و هیلیسپونت در غرب گرفته تا ایندوس ریور در شرق؛ بدین ترتیب، بزرگ ترین امپراطوری که جهان تاکنون به خود دیده است، به وجود آمد. پادشاهی او، حدود بیست و نُه تا سی سال به طول انجامید. کورش، امپراطوری خود را ابتدا با جنگ و غلبه بر امپراطوری ماد ساخت، و سپس به سراغ امپراطوری لیدیان و امپراطوری بابل جدید رفت. چه پیش از بابلیان و چه پس از آن، او به آسیای مرکزی اردوکشی کرده بود. و سبب مبارزات اصلی او برای استیلا بر مناطق بسیاری در جهان شد؛ به گونه ای که هر کشوری را بدون چون و چرا نصیب او و زیر قدرت او کشاند.

کوروش نتوانست سودای مصر را در سر بپروراند، زیرا در یکی از جنگ ها کشته شد؛ جنگی که با ماساگیدیس در کنار دریای سور در دسامبر سال ۵۳۰ پیش از میلاد داشت. پسر او، کمبوجیه دوم، راه پدر را در فتح سرزمین های مختلف ادامه داد، و توانست مصر، نوبیا، و سرینیکا را در طول دوران حکومت کوتاه خود به امپراطوری هخامنشی بیافزاید.



Tomb of Cyrus

۱۰٫ هرم بزرگ جیزه- مصر

اهرام مصر، ساختارهای هرمی شکل سنگی باستانی هستند که در مصر می باشند. تا سال ۲۰۰۸، حدود ۱۳۸ هرم در مصر کشف شده است. بیشتر آنها به عنوان مقبره های فراعته و همسرانشان و در طول دوران پادشاهی کهن و میانه، ساخته شدند. این باور وجود دارد که هرم بزرگ جیزه، برای چهارمین خاندان مصر، یعنی فرعون خوفو ساخته شده است و ساخت آن بیست سال و تا سال ۲۵۶۰ پیش از میلاد، طول کشید. این هرم بزرگ، بلندترین ساختمان ساخت بشر برای بیش از ۳۸۰۰ سال بود. آنچه که امروز از آن بر جای مانده و ما می بینیم، پایه ساختمان است. هرم جیزه با سنگ پوشانده شده بود که حالت صافی را به آن می بخشید؛ آنچه که امروز دیده می شود، سطح زیرین آن است. هنوز هم برخی از سنگ های آن را می توان دید.

نظریه های علمی و جایگزین زیادی درباره تکنیک های ساخخت هرم بزرگ جیزه مطرح شده است. بیشتر فرضیه ها بر این مبنا قرار دارد که این هرم با سنگ های عظیمی ساخته شده است که با کشیدن و بلند کردن آنها در این محل قرار داده شده اند.



Great Pyramid of Giza2


*مقبره امپراطور شین، شی هووانگ- چین

امپراطور شی هووانگ (۲۱۰-۲۴۶ پیش از میلاد)، ببر شین و اولین امپراطور چین بود، که قبایل متخاصم با یکدیگر را به یگ گروه واحد و متحد تبدیل کرد. او بنیانگذار سلسله شین است. شی هووانگ، بین سالهای ۲۲۱ تا ۲۱۰ پیش از میلاد، فرمانروای چین بود. او سوژه فیلم جدید کارگردان ژانگ یموو به نام “قهرمان” بود. این یکی دیگر از شگفتی های بزرگ بشری می باشد. و توسط یکی از قدرتمندترین امپراطوران تاریخ برای جاودانه شدن، حداقل در خاطره جمعی بشر، ساخته شده است. افراد کمی هستند که درباره ارتش تراکوتای (ارتش قرمز مایل به قهوه ای) امپراطور چیزی نشنیده اند. کاری باور نکردنی در دنیای هنر!! سربازان، امپراطور را در جهان دیگر همراهی می کنند. مساحت این مکان ۵۲ کیلومتر مربع است.

خود کوه، که پوشیده از درختان و گیاهان مختلف است، و تقریبا به بزرگی هرم جیزه می باشد. احتمالا اندازه آن دو برابر میزانی است که امروز می بینیم، و این به خاطر دو هزار سال فرسایش موجود بر روی آن بوده که ابعادش را به میزان کنونی کاهش داده است. البته بر این اساس، نمی توان مقیاس دقیقی از آرامگاه اولین امپراطور چین به دست آورد.

امپراطور شی هووانگ، شدیدا باور داشت که پس از مرگ نیز زندگی می کند و بالواقع زنده است. بنابراین، می خواست مطمئن شود که در آن دنیا نیز از قدرتی بالا برخوردار است. به همین دلیل، او در زیر زمین امپراطوری دیگری را برای خود ساخت: امپراطوری با ارتش سربازان تراکوتای (ارتش قرمز مایل به قهوه ای).


Emperor QIN SHIHUANGs tomb3


Emperor QIN SHIHUANGs tomb2


10 آرامگاه مشهور در سراسر جهان +عکس

زندگی عاشقانه آدولف هیتلر! (+عکس)

با وجود آنکه امروز، آدولف هیتلر را مظهر شرّ مطلق می دانند، او زندگی عاشقانه ای را نیز سپری کرد. او در طول زندگی خود، به چندین زن علاقه مند شد (یا آن طور که از روایات و شایعات بر می آید). البتّه، مشهورترین این زنان، معشوقه طولانی مدّت او، که به سختی یک روز هم همسر او شناخته می شد، اوا براون بود. او نیز مدّت کوتاهی پس از عروسی و خودکشی آدولف، خود نیز خودکشی کرد. امّا، او تنها یکی از زنان حاضر در زندگی آدولف هیتلر بود …



۱

در عکس- آدولف هیتلر و اوا براون را در روز عروسی شان نشان می دهد، که تبدیل به روز مرگ آنها نیز شد.

women of adolf hitler01


۲
میتزی ریتِر: عشق ابتدایی آدولف. میتزی شانزده ساله بود که رابطه عاشقانه ای را با آدولف هیتلر سی و هفت ساله آغاز نمود. این اتفاق در سال ۱۹۲۶ روی داد. هیتلر به او قول ازدواج و داشتن فرزند را وعده داد، امّا بعدا به او گفت که به دلیل یک ماموریت حیاتی باید او را ترک کند و انجام آن کار در درجه نخست قرار دارد. میتزی، در نا امیدی تمام و به دلیل بی توجهی آدولف به خودش، سعی کرد با آویزان کردن خود، جان خود را بگیرد، امّا جان سالم به در برد و همسر یک افسر اس. اس شد. پائولا هیتلر، خواهر آدولف هیتلر، بعدها اظهار داشت، تنها کسی که می توانست از تبدیل شدن آدولف به یک هیولا و دیکتاتور جلوگیری نماید، میتزی بود.



women of adolf hitler02


۳
گیلی رابوال، خواهرزاده آدولف هیتلر بود. به نظر می رسد بزرگ ترین عشق هیتلر از میان محارم انتخاب شده است. او عاشق آنجلیا گیلی رابوال، دختر خواهر ناتنی خود شد. احتمالا، رابطه آنها زمانی آغاز شد که آنجلیا به سن هفده سالگی رسید. هیتلر دایی قدرتمند و سلطه گری بود که سراسر عشق و تفاهم و درک بود. امّا در حقیقت، او آنجلینا را محبوس نگاه می داشت؛ یا در آپارتمان خود در مونیخ یا ویلای شخصی هیتلر در بِرچیستیگادِن. برخی بر این باورند که آنجلیا هیچ احساسی به او نداشته است.



women of adolf hitler03


۴

جنازه عشق زندگی هیتلر، یعنی رابوال، در سال ۱۹۳۱ و در سن ۲۳ سالگی، در آپارتمان هیتلر در مونیخ با زخم گلوله ای که به سینه او خورده بود پیدا شد. علّت مرگ او را خودکشی اعلام کردند، امّا برخی اعتقاد دارند که دیکتاتور آینده آلمان، پس از مشاجره ای که با او درباره رفتن به وین داشته، وی را به قتل رسانده است. یک گلوله از سلاح شخصی هیتلر، یعنی “والتر”، شلیک شده بود. پژوهشگران بر این باورند که پس از مرگ آنجلیا، همراهی کردن هیتلر بسیار سخت شد؛ او به دیگران اجازه نمی داد تا خیلی به او نزدیک شوند. عکاس شخصی هیتلر، بعدها در خاطر خود نوشت: این مرگ، روح هیتلر را نیز درگیر خود کرد، و دانه ای شد که بعدها منجر به رفتارهای غیر انسانی در او گشت.



women of adolf hitler04


۵
ایرنا هانفینشتیگل: خواهر یکی از دوستانش. پس از کودتای شکست خورده سالن بییِر در سال ۱۹۲۳، شایعاتی مطرح شد که هیتلر، رابطه کوتاه مدّتی را با ایرنا هانفینشتیگل، خواهر بزرگتر دوست خود ارنست هانفینشتیگل، داشته است. با این وجود، منابع دیگر اظهار می دارند که خوش و بِش او با ایرنا را نباید زیاد جدّی گرفت و رابطه ای معنادار را میان آنان، واقعی دانست. در این عکس- خلبان شخصی هیتلر و ارنست هانفینشتیگل (سمت راست) ریالدر طول مبارزات انتخاباتی، به تصویر در آمده اند.



women of adolf hitler05


۶
رینت مولر- یک آریایی ایده آل، که به طور فزاینده ای در میان نازی ها محبوب بود و او را زن ایده آل آریایی می نامیدند. او جایگزین مناسب و معقول مارلین دیتریچ به شمار می آمد، که از نازی ها حمایت نکرده و به هالیوود پیوست. با این وجود، رینت مولر نیز مشتاق به ساخت فیلم برای افزایش شهرت حزب نازی نبود. مطابقات با روایات و شایعات موجود در این باره، او تحت فشار ثابت و مداوم قرار داشت و از او خواسته بودند تا از عاشق یهودی خود جدا شود.



women of adolf hitler06


۷

در سال ۱۹۳۷، مولر از پنجره یک هتل سقوط کرد. امّا مشخص نیست که آیا قتل بوده، خودکشی کرده، یا تصادفا اتفاق افتاده است. او در آن زمان سی و یک سال سن داشت. مطابق با دیدگاه کارگردان آلمانی، آدولف زیسیلیرا، مولر اعتراف نمود که مدّت کوتاهی را با هیتلر بوده است. او اظهار داشت که دیکتاتور آلمانی بر روی زمین می افتاد و از مولر تقاضا می کرد تا او را کتک بزند- تنها این کار موجب تحریک جنسی او می شد. سقوط او از پنجره، چند روز پس از یک چنین گفتگویی رخ داد. شاهدان عینی اظهار داشتند که تنها چند ثانیه قبل از سقوط مولر از پنجره، ماموران گشتاپو از نظرها پنهان شدند.



women of adolf hitler07


۸
اینگا لی- یک خودکشی دیگر. هیتلر یکی از طرفداران برجسته اینگا لی به شمار می رفت. او همسر یکی از مقامات حزب نازی، رابرت لیا، بود. شایعاتی وجود داشت که هیتلر، یکی از پرتره های او را بر دیوار اتاق نشمین یکی از آپارتمان هایش آویزان کرده بود. با این وجود، هیچ دلیل قطعی وجود نداشت که بین آنها ارتباط عاطفی و عاشقانه وجود داشته است. اینگا لی در سال ۱۹۴۲ خودکشی کرد. علّت آن احتمالا مصرف داروهای ضد افسردگی بوده است که به خاطر کار شدید مصرف می کرد. به گونه ای که به آنها شدیدا وابسته شده بود.



women of adolf hitler08


۹
یونیتی میتفورد- رز انگلیسی فوهرِر. سوسیالیست بریتانیایی، یونیتی میتفورد، در اواسط دهه ۱۹۳۰ میلادی به مونیخ مهاجرت کرد و به سرعت وارد حلقه نزدیک به هیتلر شد. نام وسط او “افسانه شمال اروپا” بود، و هیتلر علاقه شدیدی به افسانه های اسکاندیناوی داشت. بعدها هیتلر او را “نمونه کامل یک زن آریایی” نامید.



women of adolf hitler09


۱۰

رقیب اوا. اوا براون به ارتباط نزدیک و صمیمی هیتلر و یونیتی میتفورد بسیار حسادت می کرد. ایوا براون در دفتر خاطراتش اینگونه نوشته است: “نام میانی او “افسانه شمال اروپا”، در میان آلمانی ها بسیار محبوب بود و او را زن زیبا و شایسته ای می دانستند. او معشوقه بزرگ ترین مرد آلمان و جهان بود و من مجبور به پذیرش این حقیقت بودم که دیگران به من می خندند“. پس از اینکه او قصد خودکشی داشت، هیتلر بیشتر به او توجه کرد. در عکس- یونیتی میتفورد (سمت چپ) را با خواهرانش می بینید. این عکس در سال ۱۹۳۲ انداخته شده است.



women of adolf hitler10


۱۱

خیانت عاشقانه. هنگامی که بریتانیا اعلان جنگ بر علیه آلمان کرد، میتفورد بسیار غمگین شد و با هفت تیری که دسته اش مزیّن به مروارید بود و هیتلز به او هدیه داده بود، خودکشی کرد. او از این حادثه جان سالم بدر برد و به انگلستان بازگشت، امّا هرگز به طور کامل بهبود نیافت. در سال ۱۹۴۸، به دلیل عوارض ناشی از باقی ماندن گلوله در سرش از دنیا رفت. امکان جراحی و برداشتن گلوله وجود نداشت. در تصویر- یونیتی میتفورد (نفر دوم از سمت چپ)، در جشن کریسمسی که در سفارت آلمان در لندن و در سال ۱۹۳۸ برگزار شد، دیده می شود. جشنی که توسط جامعه آلمانی ها و انگلیسی ها برگزار گردید.



women of adolf hitler11


۱۲

فرزند مادر آدولف هیتلر؟ در سال ۲۰۰۷، مقاله ای در مجله انگلیسی “سیاستمداران جدید” به چاپ رسید؛ این مقاله ادعا کرد که میتفورد هنگام جدا شدن از هیتلر باردار بوده است و پس از بازگشت از آلمان، در یک بیمارستان در لندن زایمان کرده و فرزند خود را به دنیا آورده است. مطابق با اظهارات نویسنده این مقاله، خانواده ای این کودک را به فرزندی قبول می کنند. در عکس: یونیتی میتفورد و خواهرش دیانا میتفورد (همچنین طرفدار فاشیست ها و فردی ضدّ یهود) همراه با دو کودک، ۱۹۳۵٫


 women of adolf hitler12



زندگی عاشقانه آدولف هیتلر! (+عکس)

خوشمزه ترین موزه های دنیا +عکس

فرهنگ موزه رفتن در بسیاری از کشورهای دنیا با زندگی مردم عجین شده است به همین دلیل مثلا در کشرهای اروپایی موزه ها با تنوع موضوع سعی می کنند بازدید کنندگان بیشتری را به خود جلب کنند


شکلات یکی از مهمترین دستاوردهای بشر است البته این فقط یک نقل قول از روی خوش اشتهایی نیست بلکه به شهادت دانشمندان این ماده مغذی نشاط بخش و ضد سرطان است.

کشورهای اروپایی گرچه سرآمد دیگر کشورها در این صنعت هستند اما کشورهای دیگری چون مالزی سنگاپور و ترکیه نیز سعی کرده اند در این صنعت جهانی جایی برای خود باز کنند.

البته این هم جالب است که با سفر به کشوری جدید از موزه‌ای بازدید کنید که پر از شکلات های ویژه و مسائل جذاب مربوط به تاریخچه مشترک شکلات با آن کشور است؛ مثلا این‌که در فرانسه بفهمید ناپلئون از چه شکلاتی خوشش می‌آمده و حتی پوست شکلات‌هایی که او می‌خورده را از نزدیک ببینید و یا در آلمان با شکلات‌های محبوب هیتلر آشنا شوید. واقعا جالب نیست؟! به تازگی اعضای سایت virtualtourist.com موزه‌های شکلات برتر دنیا را معرفی کرده‌اند
139834

«موزه شکلات کلن» در آلمان

این موزه روی «رودخانه راین» واقع شده است. ساختمان آن سه طبقه دارد که هرطبقه آن به بخشی از تاریخچه شکلات اختصاص دارد. جالب‌ترین قسمت موزه هم آب‌نمای شکلاتی آن است که بسیار معروف است.







«موزه اسرار شکلات» در فرانسه

اصلا اسم موزه کافی است تا خیلی از کسانی که به شکلات علاقه‌مندند، برای بازدید از موزه کنجکاو شوند، واقعا هم حضور در این موزه برخی اسرار در باره شکلات را به شما یاد می‌دهد که قطعا پیش از این درباره آن خبر نداشتید.

این موزه یک سالن تئاتر و یک چایخانه هم دارد. در فروشگاه آن پاستای شکلاتی، چند نوع نوشیدنی شکلاتی و مجسمه‌های تزئینی شکلاتی به بازدیدکننده‌ها عرضه می‌شود. موزه اسرار شکلات در زیبایی بی‌نظیر است و به خوبی فرهنگ غنی مردم فرانسه و علاقه‌شان به شکلات را نشان می‌دهد.




 




«دنیای شگفت‌انگیز شکلات» در کانادا

این موزه- کارخانه در ویکتوریای کانادا قرار دارد. این کارخانه شکلات مجموعه‌ای دیدنی از شکلات را تولید می‌کند و به افراد این امکان را می‌دهد که از این شهر شکلاتی زیبا دیدن کنند. شما با سفر به این منطقه و بازدید از دنیای شگفت‌انگیز شکلات تا حدود زیادی یاد فیلم ها و کارتون های هالیوودی مثل “چارلی و کارخانه شکلات” می‌افتید.


موزه «داستان شکلات» در بلژیک

اصولا شکلات از خوردنی های خوشمزه‌ای است که پیوند عجیبی با داستان و افسانه دارد. داستان‌هایی که شکلات یکی از عناصر مهم آنها باشد، کم نیست و از طرفی در خیلی از فیلم‌ها و داستان‌ها شکلات نقشی کلیدی دارد. شاید به این دلیل باشد که طعم شکلات همه ما را به دوران کودکی می‌برد وبرای لحظاتی از دنیای پر استرس موجود جدا می‌کند.

انتخاب نام “داستان شکلات” شاید به همین دلیل باشد. این موزه زیبایی تاریخچه شکلات را برای بازدیدکنندگان تعریف می‌کند؛ بخشی از این موزه به فایده‌های خوردن شکلات اختصاص دارد و بخشی از آن هم مجموعه‌ای از شکلات‌هاست که برای احترام به اعضای خانواده سلطنتی بلژیک طراحی و تولید شده است.




 





«موزه شکلات» در بارسلونای اسپانیا

این روزها تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا آنقدر خوب کار می‌کند که با شنیدن نام “بارسلونا” همه یاد این تیم می‌افتند. اما بارسلونا به چیزهای دیگری هم شهره است و یکی از این چیزها موزه شکلات ویژه این منطقه است.

این موزه به‌خاطر مجسمه های شکلاتی بی نظیر در دنیا منحصر به فرد است؛ همه مجسمه‌های شکلاتی این موزه بسیار واقعی به نظر می‌آیند. این مجسمه‌ها به شکل‌های مختلف، از آثار مهم مذهبی گرفته تا شخصیت‌های کارتونی عجیب و غریب طراحی شده است. می‌توان گفت در این موزه خلاقیت مردم اسپانیا خودش را به شکل شکلات نشان داده است. تماشای موزه بارسلونا از مسائلی است که برای عاشقان شکلات واجب به نظر می‌رسد.




 




«موزه شکلات» در سنت‌استفان، کانادا

به نظرمی‌رسد کانادایی‌ها هرچند درزمینه تولید شکلات نام چندانی برای خود دست وپا نکرده‌اند، ولی آنقدر مصرف‌کننده‌های حرفه ای شکلات هستند که به یک موزه در این رابطه بسنده نکرده‌اند و دو موزه کانادایی در فهرست برترین‌ها ما قرار گرفته است ! تفاوت این موزه با “دنیای شگفت‌انگیز شکلات” که پیشتر برایتان معرفی کردیم، این است که این موزه در احترام به «گنونگ براس»‌ ساخته شده است. براس تولیدکننده آب‌نبات در آن نواحی بوده و نوآوری او در تولید جعبه شکلات‌های قلبی شکل توانسته است شهرت و احترام زیادی برایش به ارمغان بیاورد. جعبه‌های براس هنوز در موزه شکلات موجود است.

موزه «داستان شکلات» در پراگ، جمهوری چک

اگر هنوز فکر می‌کنید جمهوری چک چرا در میان دارندگان موزه شکلات جهان جا گرفته؟ معلوم است که هنوز از علاقه ویژه مردم این کشور به شکلات چندان باخبر نیستید.

چکی ها از مردمانی هستند که می‌شود از آنها به عنوان مصرف کنندگان حرفه‌ای شکلات در دنیا نام برد. البته صنعت بسته‌بندی شکلات و آب نبات هم در این کشور شناخته شده است و از کشورهای مطرح اروپا در این زمینه شناخته می‌شود.

این موزه با داشتن مجموعه‌ای کم‌نظیر از کاغذهای بسته‌بندی شکلات و تصاویری از نحوه تولید شکلات خاطره‌ای به یادماندنی را در ذهن افراد بازدید کننده به جا می‌گذارد.


«موزه آب‌نبات آمریکا» در پنسیلوانیا

این موزه که بیش از ۳۰ سال از ساخت آن می‌گذرد، برای بازدید عموم آزاد و رایگان است. به‌طور کلی آمریکایی‌ها علاقه زیادی به آب‌نبات دارند و به جز کودکان آمریکایی، بزرگ‌تر ها هم انواع آب‌نبات را یا در کمدهای آشپزخانه یا در دیگر قسمت‌های خانه در دسترس می‌گذارند تا بخشی از روزشان را با خوردن این خوردنی شیرین، شیرین کنند! شاید به همین دلیل است که آمریکایی‌ها به‌جای موزه شکلات، موزه آب‌نبات دارند تا در این زمینه هم اختلافشان را با بخش‌های دیگر دنیا به رخ بکشانند.


«موزه شکلات» در کره‌جنوبی

برای خیلی‌ها جالب است که در میان کشورهای آسیایی، شکلات تا این حد در بین مردم کره‌جنوبی خوراکی محبوبی باشد. شکلات برای کره‌ای‌ها آنقدر مهم بوده که به خاطرش دست به ساخت موزه بزنند و البته از این راه به جذب گردشگر‌های بیشتری برای کشورشان بپردازند.

چشم‌بادامی‌های کره‌ای در این موزه به زیبایی و با جذابیت، زیبایی تاریخ شکلات را برای بازدیدکنندگان روایت می کنند؛ فروشگاه شکلات، نمایشگاه شکلات و گالری هنری شکلاتی این موزه هم بسیار دیدنی است.

کره‌ای‌ها برای این‌که موزه‌شان جالب‌تر بشود، چند شکلات استثنایی را از شکلات‌سازان بزرگ دنیا خریده‌اند و شرق دور منتقل کرده‌‌اند تا حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشند.


«موزه شکلات نستله»‌ در مکزیک

شاید مهم‌ترین ویژگی موزه شکلات نستله معماری خاص و کم‌نظیر آن باشد؛ ساختمان این موزه به شکل بسیار نادر و کم‌نظیری ساخته شده است و این موزه از این نظر رکورددار است. به علاوه موزه نستله به دلیل طراحی مدرنش شهرتی جهانی دارد.

علاوه بر این ویژگی دیگر این موزه این است که حضور آن در مکزیک طبع گرم مردم این کشور را به ان الهام بخشیده است. موزه‌ای سرشار از رنگ‌های گرم که هر بازدیدکننده ای را به تحسین وا می‌دارد؛ از همه جالب تر این‌که چند مدل خیلی نادر از شکلات‌های تولید شده در نقاط مختلف جهان در این موزه به نمایش درآمده است.




 






خوشمزه ترین موزه های دنیا +عکس

عجایب شگفت انگیز و از بین رفته جهان !! +عکس













۱. بت بامیان

طالبان درسال ۲۰۰۱ بت بامیان را از بین بردند. این مجسمه ها از شن و ماسه ساخته شده و چهره شان رنگ آمیزی شده بود.



0.680408001341918212 taknaz ir




۲. باغ های معلق بابل

گفته می شود که این باغ ها در قرن دوم قبل از میلاد در نتیجه چند زمین لرزه از بین رفتند. این باغ ها در عراق واقع بوده و دارای گیاهان و حیواناتی بودند که از سراسر جهان به آنجا آورده شده بود.



0.699764001341918215 taknaz ir


۳. معبد آرتمیس

این معبد یونانی ۳ بار بازسازی و ترمیم شد ولی سرانجام در سال ۴۰۱ قبل از میلاد فروریخت. در سال ۲۶۸ بعد از میلاد، حمله اقوام آلمانی این معبد را کاملا ویران کرد.




0.274071001341918218 taknaz ir



۴. مجسمه زئوس

این مجسمه که در معبد زئوس در یونان قرار داشت، به قسطنطنیه منتقل شد و در آنجا در سال ۴۷۵ بر اثر آتش سوزی از بین رفت. ولی بعضی معتقدند که این مجسمه در سال ۴۲۵ در همان معبد آتش گرفت و از بین رفت.





0.469439001341918220 taknaz ir




۵. آرامگاه هالیکارناسوس

این آرامگاه بین سال های ۳۵۰ تا ۳۵۳ قبل از میلاد ساخته شد ولی پس از ۱۶ قرن، زمین لرزه های پی در پی آن را تخریب کرد.





0.025927001341918223 taknaz ir




۶. مجسمه عظیم رودس

این مجسمه به منظور بزرگداشت پیروزی رودس بر پادشاه قبرس ساخته شده بود و در سال ۲۲۶ قبل از میلاد در پی یک زمین لرزه تخریب شد.





0.307284001341918225 taknaz ir




۷. فانوس دریایی اسکندریه

هدف از ساخت این فانوس هدایت دریانوردانی بود که به سوی بندر اسکندریه در حرکت بودند. ۳ زمین لرزه در سال های ۹۶۵، ۱۳۰۳ و ۱۳۲۳ این فانوس دریایی را تخریب کردند.





0.565546001341918227 taknaz ir




۸. گنج های فراعنه

تقریبا همه مقبره های واقع در دره پادشاهان مصر تخریب شدند، به جز مقبره توت عنخ آمون که در سال ۱۹۲۲ کشف شد. بعضی تاریخدانان معتقدند که این مقبره ها در زمان حکومت دوازدهمین سلسله پادشاهان مصر موردحمله قرار گرفت.





0.852009001341918229 taknaz ir




۹. آرامگاه چنگیزخان

دیرینه شناسان سال ها است که بر سر محل قرار گرفتن آرامگاه چنگیز اختلاف نظر دارند. چنگیزخان در سال ۱۲۲۷ قبل از مرگ خود وصیت کرده بود که محل به خاک سپردنش افشا نشود. گفته می شود پیکر این امپراطور مغول به مغولستان بازگردانده شده ولی مکان آن مشخص نیست.





0.080434001341918232 taknaz ir




۱۰. شهر گمشده آتلانتیس

افلاطون می گوید آتلانتیس یکی از قدرتهای دریایی عمده بود که پس از حمله ناموفق به آتن، در دریا غرق شد.





0.028650001341918234 taknaz ir




۱۱. جام مقدس

این جام همیشه مورد توجه بوده و مکان و شکل ظاهری آن همواره مورد سوال بوده است. این جام موضوع اصلی بسیاری از افسانه ها و کارهای هنری مانند نقاشی ها و فیلم ها بوده است.



0.256670001341918236 taknaz ir














عجایب شگفت انگیز و از بین رفته جهان !! +عکس

9 مقصد متفاوت برای سفر تابستانی +عکس

تابستان همواره برای ایرانیان بهترین زمان سفر بوده است. تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و البته برخی مشاغل در این فصل و گرمای هوا دلایل مناسبی برای سفر بوده‌است.

از قدیم گرمای تابستان بیشتر مردم را به سمت مناطق خوش آب و هوا و خنک کوچ می‌داد تا مسافران فراری از گرما از هوای مطبوع آن مناطق لذت ببرند، بنابراین از آنجا که همیشه درجه حرارت و سرما و گرما، نقشی سازنده در انتخاب مقاصد سفر داشته و دارد، تصمیم گرفتیم مقاصد گردشگری اطراف جهان را با توجه به درجه حرارت آنها در فصل سفر یا همان تابستان برایتان معرفی کنیم.


حالا اگر به اندازه کافی از حرارت تابستانی خاورمیانه بی‌حال و بی‌رمق شده‌اید یا از سرمای زمستانی منطقه زندگی خودتان کلافه شده‌اید، می‌توانید یکی از مناطق مناسب را که تا به حال ندیده‌اید با توجه به درجه حرارت آن مکان انتخاب کنید و برای فصل تابستان در تدارک سفر به آنجا باشید.


لاس ‌لناس- آرژانتین

میانگین درجه حرارت در ماه جولای (تیر و مرداد): هشت درجه سانتی‌گراد



100818030850


این شهر از اواخر خرداد تا اوایل آبان، پذیرای هزاران اسکی‌باز از سراسر جهان است. آسمان آبی و کم‌ابر این شهر و دیار باعث شده علاقه‌مندان به ورزش اسکی از بهترین شرایط موجود برای این ورزش استفاده ‌کنند.

نکته اصلی این است که بیشتر گردشگران از طریق پروازهای هفتگی از شهر بوئنوس آیرس به این منطقه می‌آیند، نه با اتومبیل؛ بنابراین در این شهر خبری از آلودگی صوتی و ترافیک نیست.

با توجه به سکوت منطقه و البته به دور از هرگونه هیاهوی شهری، تعطیلات بسیار خوبی برای گردشگران و کسانی که از شلوغی فرار کرده‌اند، در طول اقامتشان فراهم شده است.

نکته جالب توجه در این منطقه و پیست اسکی آن، این است که برای تمامی رده‌های سنی امکانات ورزشی فراهم شده و از مبتدی‌ها تا حرفه‌ای‌ها می‌توانند بدون مزاحمت برای دیگران از این مکان استفاده کنند. بهترین مکان برای اقامت در این شهر هتل Piscis Hotel است.

این هتل پنج ستاره با ۹۰ اتاق و استخر اختصاصی و مدرسه اسکی باعث شده بسیاری از مسافران آن را برای اقامت خود در این فصل و برای ورزش‌های زمستانی انتخاب کنند.


ولینگتون ـ نیوزیلند

متوسط درجه حرارت در ماه جولای (تیر و مرداد)، هشت درجه سانتی‌گراد



100818031000


این منطقه ساحلی و بنادر زیبای آن که توسط تپه‌های پوشیده‌شده از گیاه احاطه شده‌است، بهترین فرصت را برای تعطیلات خوب تابستانی هر گردشگری فراهم می‌کند بنابراین هرگز لذت قدم‌زدن در هوای پاک و مناظر طبیعی آن قابل وصف نیست، بلکه مانند رویایی است که برای شما به واقعیت تبدیل خواهد شد.

ورزش‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویی‌های ورزشی همچون قایق‌سواری یا شام‌خوردن در یک رستوران شناور می‌تواند روح هر انسانی را دوباره از نو بسازد و آرامش را برایش به ارمغان آورد.

در این منطقه رستوران‌های بسیاری با تنوع غذایی زیاد وجود دارد و جای تعجب نیست که هر طعمی را که مایل باشید بتوانید مز‌مزه کنید و طعم واقعی غذای محلی آن منطقه را بچشید.

شاید بتوان گفت که نیویورک دوم جهان در این منطقه بنا شده، چرا که متناسب با هر قوم و کشوری می‌توانید در این شهر رستوران پیدا کنید و طعم غذای آن کشور را با همان مزه اصلی بچشید. می‌توان برای داشتن تعطیلاتی خوب به هتل inter continental بروید و در آنجا اقامت کنید.

این اقامتگاه با اتاق‌های بسیار مجلل و سالن‌های بسیار مجهز ورزشی اختصاصی همراه دیگر امکانات رفاهی، بهترین گزینه اقامتی شما در نیوزیلند است.


ریکیاویک ـ ایسلند

متوسط درجه حرارت در جولای (تیر و مرداد): ۱۰ درجه سانتی‌گراد



100818030809


اقامت در این شهر ممکن است سختی‌های خاص خود را داشته باشد، اما با توجه به خلاقیت و کوشش ساکنان منطقه، این شهر به یکی از مراکز گردشگری ایسلند تبدیل شده و به همین دلیل امکانات خوبی را برای گردشگران شهرشان مهیا کرده‌اند.

‌ریکیاویک به یکی از فریبنده‌ترین مکان‌های کره خاکی ما تبدیل شده که در این فصل از سال درست مانند یک نمایشگاه هنری اما طبیعی توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

بهترین اقامتگاه این شهر، هتل ۱۰۱(HOTEL101) است.‌

یقین داشته باشید که بازدید از بازار محلی ماهی‌فروشی با همه بوها و مناظر جالب خود نقطه جالب توجهی در طول سفر شماست.

اما هرگز این سفر را محدود به شهر یا اطراف مراکز خرید نکنید، چون فرصتی بسیار استثنایی را از دست داده‌اید، مناظر و چشم‌‌انداز monlike ایسلند را تجربه کنید و از خوردن غذای پخته ‌شده با گوشت گوزن یا ماهی‌های دودی لذت ببرید.

البته بهترین نقطه سفر شما آبتنی‌کردن در حوضچه آب گرم طبیعی این منطقه خواهد بود درست زمانی که هوای اطراف شما خنک است بنابراین به یاد داشته باشید به سلامتی خودتان توجه کنید که سرما نخورید تا از ادامه تعطیلات رویایی خودتان در این شهر و دیار بهترین استفاده را داشته باشید.


کیپ تاون ـ آفریقای جنوبی

متوسط درجه حرارت در جولای (تیر و مرداد): ۱۲ درجه سانتی‌گراد



100818030975


کیپ تاون از ایام قدیم شهرت جهانی داشته، البته بیشتر به عنوان بندری تجاری، نه منطقه‌ای گردشگری اما امروزه ساحل و آبشارهای طبیعی این منطقه باعث شده از دید ویژه‌ای به این طبیعت نگاه کنند و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های بسیار بزرگ در زمینه صنعت گردشگری در این بندر به عنوان یکی از مراکز گردشگری جهان تبدیل شده است.

این شهر با بیش از ۴۰۰ مرکز خرید توانسته نمونه کاملی از آداب و رسوم آفریقا را برای گردشگران نمایان سازد.

درجه حرارت مناسب، آب و هوایی بسیار تمیز و رویایی باعث شده که هر سال تعداد بیشتری از گردشگران به این شهر آفریقایی سفر کنند.

اگر علاقه‌مند به مناظر منحصر به‌فرد طبیعت هستید و دوست دارید از فراز کوه‌های پوشیده از گیاهان به دریا و افق آن نگاه کنید، گزینه‌ای مناسب یعنی بندر کیپ تاون را پیش‌رو دارید.

برای لذت‌بردن از این صحنه زیبا می‌توانید با تله‌کابین به بالای کوه بروید و از آنجا به این منظره طبیعی و حیرت‌آور نگاه کنید.

بهترین مکان برای اقامت شما در این شهر، هتل «café grace» خواهد بود. این هتل در این منطقه بهترین جایی است که می‌توان اقامت مناسبی در آن داشت و از بهترین غذاهای محلی و استخرهای خصوصی لذت برد.


استرالیا ـ سواحل طلایی

میانگین درجه حرارت در جولای (تیر و مرداد): ۱۷ درجه سانتی‌گراد



100818030925


این شهر یکی از منحصربه‌فرد‌ترین مناطق استرالیا است.

ساحل طلایی در بیش از ۷۰ کیلومتر گسترده بهترین امکانات اقامتی و سیاحتی در آن فراهم شده و اگر با قایقی شخصی در این سواحل گردش ‌کنید، یافتن یک جای مناسب و بکر برای لنگر انداختن به هیچ عنوان سخت نخواهد بود.

بهترین مکان برای اقامت در این منطقه plazzo Versace خواهد بود.

این مجموعه تفریحی و گردشگری با اتاق‌های مناسب و زیبای خود توانسته هرساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران را به خود جلب کند و آنها را با خاطراتی رویایی روانه زادگاهشان کنند.

به یاد داشته باشید که رسیدن به این نقطه زیبا از جهان با کشتی نیز امکان‌پذیر است و البته بهترین راه برای لذت‌بردن از زیبایی‌های منطقه انتخاب مسیر دریایی عنوان شده است.

هتل «پلازا ورساچه» خود امکانات رفاهی شما را در یک قایق خصوصی پنج ستاره در این سواحل فراهم می‌کند. البته نکته جالب برای مسلمانان جهان این است که در این منطقه گردشگری و البته این هتل تمام خدمات طبق قوانین اسلام مهیاست و غذای حلال در دسترس گردشگران مسلمان است.


کپنهاگن ـ دانمارک

میانگین درجه حرارت در جولای (تیر و مرداد): ۱۸ درجه سانتی‌گراد



100818031037


کپنهاگن شهری بسیار مشهور در منطقه اسکاندیناوی برای گردشگران جهان است و آرام‌ترین محیط برای گذراندن تعطیلاتی خانوادگی برای گردشگران معرفی شده است.

امنیت در این شهر در بالاترین سطح جهانی خود قرار گرفته و تمامی افراد توانایی تکلم به زبان انگلیسی را دارند. بهترین محل برای اقامت‌قلعه فریبنده یا damish coast است.

سواحل دانمارک یکی از بهترین مکان‌های توریستی برای گردشگران است به گونه‌ای که سحرگاه مناظر فریبنده و زیبایی را خواهید دید.

هریک از اتاق‌ها با معماری باستانی و مسیر مارپیچ همراه با جنگل و مناظر فریبنده باعث می‌شود تا شما خود را در قرون وسطی حس کنید.

اما اگر قصد سفر به این منطقه اروپایی را دارید، بهترین مکان برای اقامت شما جزیره کپنهاگ هست. این هتل مجهزترین و مناسب‌ترین هتل پایتخت دانمارک برای شماست. این هتل که روی یک جزیره ساخته شده، بهترین امکانات را برای شما و خانواده‌تان خواهد داشت.


اویان ـ فرانسه

میانگین درجه حرارت در جولای (تیر و مرداد): ۲۱ درجه سانتی‌گراد



100818031302


آب‌های معدنی و حوضچه‌های آب معدنی که به عقیده برخی خواص درمانی نیز دارد، تنها دلیل مشهورشدن این شهر به عنوان یک منطقه گردشگری نیست، بلکه صدای آواز پرندگان کنار دریاچه ژنو(GENEVA) که در سایه کوه چابلایس (CHABLAIS) و پوشیده از درختان سبز است مانند نگین درخشانی در انگشتر نظر شما را به خود جلب می‌کند.

در این فصل از سال شگفتی و زیبایی‌های این منطقه گردشگران و عکاسان بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند، اما وجود دریاچه باعث شده که ورزش‌های آبی در سواحل زیبای این نگین درخشان میان کوه‌های سبز اطراف آن از رونق خوبی برخوردار باشد، ولی دوستداران ورزش‌های دیگری چون صخره‌نوردی و دوچرخه‌سواری کوهستان نیز بی‌نصیب نمانده‌اند از دیگر امکانات ورزشی این منطقه می‌توان از زیباترین زمین‌های گلف طبیعی برای دوستداران این ورزش نام برد.

بهترین منطقه اقامتی در این سرزمین رویایی، رویال هتل است تا سفری تضمین‌شده را به شما هدیه دهد.


مادیرا ـ پرتغال

میانگین درجه حرارت در ماه جولای (تیر و مرداد): ۲۴ درجه سانتی‌گراد



100818031556


مادیرا در کشور پرتغال که از تعدادی جزیره آتشفشانی تشکیل شده، بهترین منطقه گرمسیری برای مسافرت‌های تابستانی شماست.

این جزیره‌های رویایی که با مخمل سبزی از درختان پوشیده شده،‌ همیشه جاذبه خوبی برای علاقه‌مندان به دریا بوده و طبیعت زیبای آن با سواحلی رویایی و بکر، بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات را برای گردشگران فراهم کرده است.

دامنه ناهموار کوه‌های این جزایر می‌تواند منطقه مناسبی برای سافاری یا ماشین‌های شاسی بلند باشد و هر سال توجه تعداد زیادی گردشگر را به خود جلب می‌کند، البته اگر علاقه‌مند به هیجان موتورسواری نیز هستید، هرگز از لذت موتورسواری روی این صخره‌ها در این سفر بی‌نصیب نخواهید بود، اما اگر علاقه‌مند آرامش هنگام شنا کردن هستید می‌توانید با دلفین‌های خاکستری در سواحل این جزایر تجربه شنا داشته باشید و داخل یک آکواریوم طبیعی همراه هزاران ماهی رنگارنگ شنا کنید.
رویایی‌ترین لحظه سفر تابستانی شما در این منطقه دیدن منظره غروب آفتاب این جزایر است که شاید اینچنین صحنه‌هایی را تا آخر عمر هرگز دوباره نبینید.


صلاله ـ عمان

میانگین درجه حرارت در ماه جولای (تیر و مرداد): ۲۶ درجه سانتی‌گراد



100818031479


اما اگر از کشورهای سرد هنگام تابستان سفر خود را آغاز می‌کنید، پیشنهاد ما منطقه صلاله در حاشیه خلیج فارس به عنوان بهترین مکان برای استراحت و گذراندن تعطیلات در خاورمیانه است.

این منطقه برای افرادی که در جستجوی مکان‌های دوردست نیستند و علاقه‌ای به مسافرت‌های طولانی ندارند بهترین گزینه مسافرتی است.

این منطقه که در سواحل اقیانوس هند واقع شده، درجه حراتی کاملا متفاوت و مناسب‌تری نسبت به مناطق همجوار خود دارد به همین دلیل گزینه‌ای بسیار مناسب برای صنعت گردشگری بوده و هست.

آب و هوای مطلوب و سرسبزی آن با توجه به باران‌های موسمی باعث شده که منطقه صلاله از جنبه‌های متفاوت نظر گردشگران را به خود جلب کند، بهترین محل اقامت برای شما در منطقه می‌تواند هتل هیلتون با استخرهای بسیار مجلل و منظره دریا باشد.

اما اگر به این منطقه سفر کردید حتما از کاخ بسیار زیبای سلطان قابوس دیدن و به شگفتی‌های این سازه تاریخی کاملا توجه کنید.

به هر حال اگر قصد سفر دارید بهترین‌ها را در ماه‌های تیر و مرداد از نظر درجه حرارت و امکانات به شما معرفی کردیم، بنابراین می‌توانید با توجه به اطلاعات این متن برنامه‌ریزی خود را برای یک سفر به یاد ماندنی آغاز کنید.



9 مقصد متفاوت برای سفر تابستانی +عکس